Opleiding

OPLEIDING

Klantgericht Communiceren

Wil jij...

  1. Weten hoe je perfect communiceert met klanten via telefoon of face to face
  2. In staat zijn om klachten professioneel af te handelen en steeds empathie te tonen
  3. Weten hoe je de specifieke behoeftes van klanten herkent
  4. Werken op de afdeling klantenservice binnen een bedrijf
  5. Werken in de PR

Specialist klantcommunicatie, een beroep met toekomst!

Hoe ga je om met klanten? Een vraag die vele antwoorden heeft. Want elke klant is anders. De manier waarop je met hen communiceert, is beslissend voor een succesvolle samenwerking of verkoop. Dankzij deze praktijkgerichte cursus leer je verschillende manieren waarop jij met klanten omgaat.

Samen met een topdocent doorloop je alle stappen van een succesvolle interactie. Zowel de communicatie via de telefoon als face to face. Je ontdekt hoe je met klachten omgaat, empathie opbrengt en alle andere do’s and don’ts. Zo bevorder je niet alleen de relatie met de klant, maar ook het imago van je bedrijf. Want goede communicatie en klantgerichtheid blijven de musts voor elke onderneming!

Schrijf je nu in voor deze spraakmakende cursus!
  • Les krijgen van gepassioneerde professionals
  • Een praktijkgerichte cursus bij jou in de buurt
  • Snel een waardevol diploma behalen
  • Het voordeligste lesgeld van Benelux

  Certificaat

  Groepsles

  1 les

  8 lesuren

  282.00 euro

Оpleidingsbrochure Proefhoofdstuk
Inschrijven

Startdata Klantgericht Communiceren

CursusCampusEerste lesLaatste lesLesurenLesdag
Utrecht05/09/202005/09/202009u00 - 17u00Zat
Amsterdam26/09/202026/09/202009u00 - 17u00Zat
Breda07/10/202007/10/202009u00 - 17u00Woe
Eindhoven14/11/202014/11/202010u00 - 18u00Zat
Groningen13/12/202013/12/202010u00 - 18u00Zon

PROGRAMMA

klanten, advies, omgaan, klachten, telefoon, face-to-face, klantenonthaal, communicatie, klantvriendelijkheid, opleiding, diploma, B2B, cursus, empathie, boze klanten, klantgerichtheid,klachten behandelen

Toekomstmogelijkheden en nieuwe carrièrekansen

  • Werken op de afdeling klantenservice binnen een bedrijf
  • Werken in de PR
  • Werken in de sales
  • Doorgroeien naar manager klantenservice

Vaardigheden en skills

  • Jij weet hoe je perfect communiceert met klanten via telefoon of face to face
  • Jij bent in staat om klachten professioneel af te handelen en steeds empathie te tonen
  • Jij gedraagt je als het uithangbord van je firma en gaat steeds voor klantgerichtheid
  • Jij weet hoe je de specifieke behoeftes van klanten herkent en kan deze ook gebruiken
Proefhoofdstuk

Inhoud cursus

  • Hoe gedraag je jezelf naar klanten toe
  • Welke verschillende types klanten zijn er
  • Doelstellingen maken voor klanten en deze realiseren
  • Hoe ga je om met lastige vragen of moeilijke situaties
  • Overtuigen zonder te manipuleren
  • Gesprekstechnieken voor een succesvol klantengesprek
  • Vaardigheden om klantgerichter te handelen
  • Win-winsituaties creëren voor jezelf en je klanten
  • Nee zeggen zonder klanten te verliezen
  • Correcte service verlenen zonder grenzen van het bedrijf te overschrijden

klanten, advies, omgaan, klachten, telefoon, face-to-face, klantenonthaal, communicatie, klantvriendelijkheid, opleiding, diploma, B2B, cursus, empathie, boze klanten, klantgerichtheid,klachten behandelen

Onze docenten

Silvia Dragt

Mijn naam is Silvia Dragt en ik ben inmiddels alweer 13 jaar werkzaam binnen mijn eigen onderneming 'Magic Tones'. Naast mijn jarenlange ervaring in het bedrijfsleven als account manager en customer sales/administratief medewerker, werk ik ook met heel veel plezier als (levens)coach en (muziek)therapeut. Als coach ondersteun en begeleid ik volwassenen en kinderen met de levensvragen waar ze tegenaan lopen. Ik zet muziek, meditatie en creativiteit in om blokkades op te heffen en ze weer vanuit hun kracht en potentie in het leven te laten staan. Ik geef met heel veel plezier verschillende opleidingen op NHBO en ik zie je graag tijdens één van deze opleidingen.

"Where words fail, music speaks"

Tessa van Son

Hoewel ik als puber dacht advocaat te willen worden, werd mij al snel duidelijk dat alle wetboeken niet aan mij waren besteed. Na een kennismaking met het HR-vak bleek dat een schot in de roos. Ik ging aan de slag bij een kleine organisatie met sterke groeiambitie en kon me daar focussen op recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Zo werd ik Recruiter. De overeenkomst met mijn eerdere ambitie is dat je mensen helpt op een zakelijke manier. Wat me zo bevalt is dat je mensen kunt leren kennen en iets kan betekenen in iemand zijn/haar loopbaan. Hoewel je als Recruiter ook mensen moet afwijzen is het vak positief gedreven; mensen blij maken met een nieuwe baan of een nieuwe collega. Sinds 2006 heb ik ervaring opgedaan in verschillende (corporate) recruitment rollen binnen diverse sectoren. Het recruitment vak heeft veel facetten en de arbeidsmarkt is continu in verandering. Dat maakt het werk van Recruiter nooit saai! De lol de ik ervaar binnen het recruitmentvak en de lessen die ik heb geleerd in de praktijk neem ik graag mee in de lessen die ik verzorg voor NHBO. Wie weet tot binnenkort!

Volg les bij succesvolle zelfstandigen.

Onbeperkt examen afleggen tot je slaagt.

Altijd een trainingscenter binnen 30km.

Goed om te weten over deze cursus Klantgericht Communiceren

Hoe werkt een klassikale opleiding?
Leuk dat je een klassikale opleiding wilt volgen! De lessen zijn zowel praktijk- als theoriegericht. Voorafgaand aan de colleges bestudeer je thuis alvast de theorie. Omdat wij persoonlijke begeleiding essentieel vinden, worden de colleges in kleine groepen gegeven. Een opleiding volgen bij NHBO is daardoor een echte beleving: je krijgt les van een inspirerende docent, studeert samen met leuke en gemotiveerde mensen, en doet veel nieuwe kennis op.
Is er een minimale of maximale leeftijd?
Iedereen is welkom in onze lessen. We hanteren daarom geen minimale of maximale leeftijd. Bedenk wel dat als je nog leerplichtig bent, onze opleiding niet voldoet aan de eisen van de leerplichtambtenaar.
Ik zie geen startdata. Wanneer beginnen de lessen?
Als er geen startdata zichtbaar zijn op de website, is deze opleiding niet opgenomen in de huidige planning. Twee keer per jaar maken we een nieuwe planning. Geef ons dus zeker aan in welke opleiding jij interesse hebt, dan kan het zijn dat we jouw opleiding naar keuze de volgende keer inplannen. We geven je uiteraard een seintje zodra de nieuwe planning rond is.
Welke vooropleiding heb ik nodig?
Je kunt met onze lessen meedoen zonder vooropleiding. We beginnen bij de basis, dus ook voorkennis binnen jouw branche is niet nodig. Wanneer je een opleiding voor gevorderden kiest, is het natuurlijk wel handig als je de basiskennis al in huis hebt.

PRAKTISCHE INFO

Lesdagen

De opleiding Klantgericht Communiceren bestaat uit 1 les. Elke les duurt 8 uur en valt op dezelfde dag. In het overzicht met de startdata van de opleiding Klantgericht Communiceren vind je alle lesdagen terug.

Klik hier voor de startdata.

Benodigde materialen

Bij aanvang van de les ontvang je speciaal ontwikkeld cursusmateriaal. Jouw persoonlijke docent stelde de cursus op maat samen.

Praktijkervaring en stage

Wil je nog meer praktijkervaring opdoen? Dat kan via een stage. Zo ontdek je hoe het er in het werkveld aan toegaat, kun je direct je kennis toepassen en leer je mensen kennen uit het vak. Bovendien is het een mooie toevoeging aan je cv.

Als je zelf een leuke stageplek hebt gevonden, vraag dan bij je opleidingsconsulent een stageovereenkomst aan. Deze vul je samen met het stagebedrijf in. Je mag je stageperiode en -duur zelf bepalen. Zorg er wel voor dat je het maximum van 300 uur niet overschrijdt en dat je stageperiode tijdens je opleiding valt. Je bent natuurlijk niet verplicht een stage te lopen.

Examen en diploma

Door op de lesdag(en) aanwezig te zijn, ben jij er zeker van dat je een certificaat ontvangt. Wegens de duur van de opleiding sluiten we deze niet af met een examen.

klanten, advies, omgaan, klachten, telefoon, face-to-face, klantenonthaal, communicatie, klantvriendelijkheid, opleiding, diploma, B2B, cursus, empathie, boze klanten, klantgerichtheid,klachten behandelen

FINANCIËLE INFO

Daarom kies je voor NHBO Klassikaal

NHBO is een jonge en succesvolle onderwijsinstelling in klassikale opleidingen en cursussen. We zijn als onderdeel van een internationale opleidingsgroep binnen een paar jaar uitgegroeid tot een van de grootste opleiders van Nederland! Dit succes is te danken aan onze korte, praktijkgerichte opleidingen, voordelige all-in prijzen en aan onze bevlogen, ervaren docenten.

Lesgeld

Het lesgeld voor de opleiding bedraagt slechts 282.00 euro. Dit bedrag omvat het lesboek, de professionele begeleiding van de docent, de locatiehuur, het examen en jouw diploma.

Kortingen, subsidies en voordelen

NHBO is ingeschreven in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO). Ook alle docenten zijn ingeschreven in dit register. De school voldoet aan de strenge en jaarlijks gecontroleerde kwaliteitseisen van de ISO 9001:2015 norm en is lid van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO). Zo ben jij verzekerd van een kwaliteitsopleiding.

Je kan deze opleiding in termijnen betalen

Je kan er voor kiezen om de opleiding in termijnen te betalen. Als je hiervoor kiest dan wordt er een toeslag van 8% aangerekend. Voor deze opleiding betaal je dan 304.56 euro in plaats van 282.00 euro. Je bespaart dus 22.56 euro wanneer je het volledige bedrag bij inschrijving betaalt.

De eerste termijn dient bij voorkeur via creditcard te worden betaald bij de inschrijving. Elk volgend termijnbedrag wordt maandelijks automatisch van je creditcard geïncasseerd tot het volledige cursusgeld is voldaan. Heb je geen creditcard? Je kan ook kiezen voor een betaling in termijnen per overschrijving, maar bent pas zeker van je plaats wanneer we de eerste betaling hebben ontvangen. Voor vragen over termijnbetalingen vul het contactformulier in of bel ons op het nummer 020 423 0770.

Betaalschema

  1. € 180.00 - Bij inschrijving
  2. € 124.56 - Startdatum van je opleiding
Moshin F.
Antwerpen

Docent voor het ingeschreven vak is effectief bezig met de studenten. Ook legt de docent goed de nadruk op wat in de praktijk meer van toepassing is.

Abiha V.
Ravels

Ik werd steeds vriendelijk onthaald. Indien ik informatie nodig had, werd deze mij meteen duidelijk uitgelegd.

Maartje P.
Brugge

Al zeer nuttig geweest om professioneel door te kunnen groeien.

Evi D.
Gent

Goede, correcte en snelle service bij vragen!

InschrijvenStartdataContact

ONZE OPLEIDINGEN

Meer dan 6000 studenten volgen elk jaar één van de 35O verschillende opleidingen. Je kan kiezen voor een basisopleiding, een vervolmakingscursus of een totaalpakket waarmee je start als een echte Pro.

Interessant voor jou

OSPay Conctact